Sobre el diseño de una propuesta didáctica para la popularización del derecho con comunidades rurales
Estudios de Derecho, ISSN: 0120-1867, Vol: 72, Issue: 162, Page: 27-49
2017
- 3Captures
Metric Options: CountsSelecting the 1-year or 3-year option will change the metrics count to percentiles, illustrating how an article or review compares to other articles or reviews within the selected time period in the same journal. Selecting the 1-year option compares the metrics against other articles/reviews that were also published in the same calendar year. Selecting the 3-year option compares the metrics against other articles/reviews that were also published in the same calendar year plus the two years prior.
Example: if you select the 1-year option for an article published in 2019 and a metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019. If you select the 3-year option for the same article published in 2019 and the metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019, 2018 and 2017.
Citation Benchmarking is provided by Scopus and SciVal and is different from the metrics context provided by PlumX Metrics.
Example: if you select the 1-year option for an article published in 2019 and a metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019. If you select the 3-year option for the same article published in 2019 and the metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019, 2018 and 2017.
Citation Benchmarking is provided by Scopus and SciVal and is different from the metrics context provided by PlumX Metrics.
Metrics Details
- Captures3
- Readers3
Article Description
En este artículo de investigación, pensar en recrear la enseñanza, nos ubicó como profesores investigadores en la pregunta: ¿Cómo popularizar el derecho desde la educación superior en entornos rurales? De ahí que, el objetivo de la investigación fue fundamentar una propuesta didáctica para la popularización del derecho en entornos rurales. En ese sentido, se partió de los postulados de la didáctica universitaria y de la pedagogía crítica, los cuales se enfocan hacia una formación ligada a las realidades sociales, donde se incluye a la comunidad, como otro participante del proceso docente educativo y en la generación de conocimiento útil a la sociedad. De la misma manera, se conceptualizó y fundamentó una propuesta didáctica para la popularización del derecho, concebida desde la educación superior. Así, desde una investigación cualitativa con enfoque hermenéutico, se develó la importancia de formar al estudiante para que popularice el saber jurídico, desarrolle un proceso intencional y motivador, asuma su rol en la sociedad y concrete el papel que el saber jurídico tiene en relación con la solución de problemas reales y sentidos de las comunidades rurales.
Bibliographic Details
Universidad de Antioquia
Provide Feedback
Have ideas for a new metric? Would you like to see something else here?Let us know