Storytelling e o ensino-aprendizagem na graduação de enfermagem
Alteridad, ISSN: 1390-325X, Vol: 19, Issue: 1, Page: 116-126
2024
- 9Captures
Metric Options: Counts1 Year3 YearSelecting the 1-year or 3-year option will change the metrics count to percentiles, illustrating how an article or review compares to other articles or reviews within the selected time period in the same journal. Selecting the 1-year option compares the metrics against other articles/reviews that were also published in the same calendar year. Selecting the 3-year option compares the metrics against other articles/reviews that were also published in the same calendar year plus the two years prior.
Example: if you select the 1-year option for an article published in 2019 and a metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019. If you select the 3-year option for the same article published in 2019 and the metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019, 2018 and 2017.
Citation Benchmarking is provided by Scopus and SciVal and is different from the metrics context provided by PlumX Metrics.
Example: if you select the 1-year option for an article published in 2019 and a metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019. If you select the 3-year option for the same article published in 2019 and the metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019, 2018 and 2017.
Citation Benchmarking is provided by Scopus and SciVal and is different from the metrics context provided by PlumX Metrics.
Metrics Details
- Captures9
- Readers9
Article Description
Resumen Considerando el aprendizaje dinámico y significativo, el presente estudio tuvo como objetivo analizar el uso del storytelling (narración de cuentos) aplicado en forma remota como actividad de enseñanza para alumnos de un curso de pregrado en enfermería que participan en una asociación académica. Se llevó a cabo un estudio transversal analítico y cualitativo, cuyos participantes fueron alumnos vinculados a una asociación académica en una universidad pública federal, en la ciudad de Río de Janeiro (RJ), Brasil (BR). La recolección de datos se realizó a través de un formulario electrónico y grupo focal remoto, demostrados por estadística descriptiva y análisis del contenido temático por categoría, siendo las Unidades de Significación identificadas por colorimetría a partir del significado de cada Unidad de Registro que originaron dos categorías: 1) Storytelling durante el proceso de enseñanza-aprendizaje y 2) Storytelling percibida por los alumnos. Los relatos demuestran la percepción de los alumnos en relación con la planificación y experiencia enseñanza-aprendizaje, mediante el uso del Storytelling y la construcción colectiva de la historia presentada, a partir de desafíos y contribuciones que dicho proceso trajo para su formación. Se observó que el storytelling puede ser utilizado como una estrategia movilizadora de emociones y sentimientos, dinámica y significativa, adaptable al formato digital y de aceptación positiva entre los alumnos de pregrado. Se sugiere su uso en el proceso de enseñanza-aprendizaje y en la investigación para medir su eficacia y eficiencia.
Bibliographic Details
https://alteridad.ups.edu.ec/index.php/alteridad/article/view/7695; http://dx.doi.org/10.17163/alt.v19n1.2024.09; http://scielo.senescyt.gob.ec/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1390-86422024000100116&lng=en&tlng=en; http://scielo.senescyt.gob.ec/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S1390-86422024000100116&lng=en&tlng=en; http://scielo.senescyt.gob.ec/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1390-86422024000100116; http://scielo.senescyt.gob.ec/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S1390-86422024000100116; https://dx.doi.org/10.17163/alt.v19n1.2024.09
Salesian Polytechnic University of Ecuador
Provide Feedback
Have ideas for a new metric? Would you like to see something else here?Let us know