Clases constructivistas de Geometría
Revista Científica UISRAEL, ISSN: 1390-8545, Vol: 11, Issue: 2, Page: 159-172
2024
- 9Captures
Metric Options: CountsSelecting the 1-year or 3-year option will change the metrics count to percentiles, illustrating how an article or review compares to other articles or reviews within the selected time period in the same journal. Selecting the 1-year option compares the metrics against other articles/reviews that were also published in the same calendar year. Selecting the 3-year option compares the metrics against other articles/reviews that were also published in the same calendar year plus the two years prior.
Example: if you select the 1-year option for an article published in 2019 and a metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019. If you select the 3-year option for the same article published in 2019 and the metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019, 2018 and 2017.
Citation Benchmarking is provided by Scopus and SciVal and is different from the metrics context provided by PlumX Metrics.
Example: if you select the 1-year option for an article published in 2019 and a metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019. If you select the 3-year option for the same article published in 2019 and the metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019, 2018 and 2017.
Citation Benchmarking is provided by Scopus and SciVal and is different from the metrics context provided by PlumX Metrics.
Metrics Details
- Captures9
- Readers9
Article Description
Resumen: Las clases de Geometría son complicadas de entender para los estudiantes porque es difícil imaginarse las formas de las figuras que se estudian y sus características. En esta investigación, se diseñaron clases basadas en el constructivismo, que fueron aplicadas a estudiantes de una carrera de educación. El objetivo fue validar esta propuesta de clases, que hacen énfasis en la participación activa del estudiante en su formación, donde se proponen actividades que incentivan el aprendizaje mediante el uso de materiales manipulables, software educativo y aplicaciones de la geometría a la vida cotidiana. La investigación fue un estudio de caso que tuvo un enfoque cualitativo. Se diseñaron 4 clases y se intervino a un grupo de 40 estudiantes de una carrera de educación y mediante un grupo focal se reflexionó sobre su experiencia con la propuesta. Como resultado, los estudiantes mencionaron que les motivó trabajar con métodos activos y en colaboración con sus compañeros; que la manipulación de recursos didácticos concretos y virtuales les facilita la comprensión de temas que usualmente son complejos. En conclusión, el desarrollo de clases constructivistas plantea al docente el uso de nuevas metodologías y recursos educativos, que incentiven a los estudiantes a lograr aprendizajes significativos y duraderos.
Bibliographic Details
https://revista.uisrael.edu.ec/index.php/rcui/article/view/1082; http://dx.doi.org/10.35290/rcui.v11n2.2024.1082; http://scielo.senescyt.gob.ec/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2631-27862024000200159&lng=en&tlng=en; http://scielo.senescyt.gob.ec/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S2631-27862024000200159&lng=en&tlng=en; http://scielo.senescyt.gob.ec/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2631-27862024000200159; http://scielo.senescyt.gob.ec/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S2631-27862024000200159; https://dx.doi.org/10.35290/rcui.v11n2.2024.1082
Universidad Tecnologica Israel
Provide Feedback
Have ideas for a new metric? Would you like to see something else here?Let us know