La educación como herramienta de cambio social: educación en valores y violencia de género
INTER DISCIPLINA, ISSN: 2395-969X, Vol: 7, Issue: 17, Page: 99-118
2019
- 30Captures
Metric Options: CountsSelecting the 1-year or 3-year option will change the metrics count to percentiles, illustrating how an article or review compares to other articles or reviews within the selected time period in the same journal. Selecting the 1-year option compares the metrics against other articles/reviews that were also published in the same calendar year. Selecting the 3-year option compares the metrics against other articles/reviews that were also published in the same calendar year plus the two years prior.
Example: if you select the 1-year option for an article published in 2019 and a metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019. If you select the 3-year option for the same article published in 2019 and the metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019, 2018 and 2017.
Citation Benchmarking is provided by Scopus and SciVal and is different from the metrics context provided by PlumX Metrics.
Example: if you select the 1-year option for an article published in 2019 and a metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019. If you select the 3-year option for the same article published in 2019 and the metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019, 2018 and 2017.
Citation Benchmarking is provided by Scopus and SciVal and is different from the metrics context provided by PlumX Metrics.
Metrics Details
- Captures30
- Readers30
- 30
Article Description
Resumen El presente trabajo trata de profundizar en la investigación sobre el papel de la educación como herramienta para el cambio social, apostando por una educación en valores que cumpla con sus dos funciones, transmisora y transformadora de la realidad, con capacidad para erradicar y prevenir conductas y situaciones de violencia, desigualdad y falta de respeto, a la vez que se aprende a compartir los afectos desde la igualdad, la autonomía y la justicia. La experiencia demuestra claramente que para prevenir las situaciones de violencia de género no es suficiente con ofrecer información teórica sobre el fenómeno. La complejidad del problema hace necesario que se posibilite el aprender a convivir y relacionarse desde los valores de igualdad, autonomía y respeto. Esta razón nos lleva a proponer un proyecto educativo para tratar la violencia de género titulado: “El valor no distingue de género”, cuya finalidad principal es la prevención de la violencia de género, la inclusión y visibilidad de las mujeres y el reconocimiento de identidades diversas que rompan con los estereotipos y roles contra toda forma de discriminación, lo cual requiere enseñar y aprender a escuchar y reconocer las emociones, así como resolver los conflictos de forma pacífica y sin violencia.
Bibliographic Details
http://www.revistas.unam.mx/index.php/inter/article/view/67526; http://dx.doi.org/10.22201/ceiich.24485705e.2019.17.67526; http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2448-57052019000100008&lng=en&tlng=en; http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S2448-57052019000100008&lng=en&tlng=en; http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2448-57052019000100008; http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S2448-57052019000100008; https://dx.doi.org/10.22201/ceiich.24485705e.2019.17.67526
Universidad Nacional Autonoma de Mexico
Provide Feedback
Have ideas for a new metric? Would you like to see something else here?Let us know