Estrategia Pedagógica para Desarrollar Competencias Investigativas en los Docentes de Ciencias Médicas
Revista Tecnológica-Educativa Docentes 2.0, ISSN: 2665-0266, Vol: 14, Issue: 2, Page: 15-21
2022
- 10Captures
Metric Options: CountsSelecting the 1-year or 3-year option will change the metrics count to percentiles, illustrating how an article or review compares to other articles or reviews within the selected time period in the same journal. Selecting the 1-year option compares the metrics against other articles/reviews that were also published in the same calendar year. Selecting the 3-year option compares the metrics against other articles/reviews that were also published in the same calendar year plus the two years prior.
Example: if you select the 1-year option for an article published in 2019 and a metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019. If you select the 3-year option for the same article published in 2019 and the metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019, 2018 and 2017.
Citation Benchmarking is provided by Scopus and SciVal and is different from the metrics context provided by PlumX Metrics.
Example: if you select the 1-year option for an article published in 2019 and a metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019. If you select the 3-year option for the same article published in 2019 and the metric category shows 90%, that means that the article or review is performing better than 90% of the other articles/reviews published in that journal in 2019, 2018 and 2017.
Citation Benchmarking is provided by Scopus and SciVal and is different from the metrics context provided by PlumX Metrics.
Metrics Details
- Captures10
- Readers10
- 10
Article Description
Resumen La necesidad del hombre contemporáneo de enfrentarse diariamente a situaciones distintas en el ámbito personal y profesional lo ha llevado a investigar de manera profesional o no, cómo encontrar la mejor solución a los problemas que se le presentan diariamente. De allí, que el presente artículo tuvo como objetivo diseñar una estrategia pedagógica para desarrollar competencias investigativas en los docentes de Ciencias Médicas que contribuya al desempeño profesional pedagógico. Se realizó una investigación se enmarco el método histórico-lógico, bajo en el paradigma pragmático, con enfoque mixto de tipo secuencial con diseño explicativo. De la población establecida con 67 profesores convocados para participar en dicha investigación, fueron escogidos 35 representando el 23,45 % de la población, una muestra no probabilística intencional. Los resultados de los instrumentos después de aplicada la propuesta, permitieron reconocer el mejoramiento profesional y humano de los docentes de ciencias médicas y el desarrollo de competencias investigativas aplicadas en su desempeño profesional. El papel docente-investigador implica reflexionar permanentemente, asumir una actitud crítica sobre lo aprendido en su formación y notificar saberes con sus pares y estudiantes, para establecer sinergias entre lo que se aprende e investiga, además sobre lo que se enseña y el para qué. El estudio y la sistematización realizada posibilitaron determinar los fundamentos teóricos que sustentan el desarrollo de competencias investigativas en el contexto de la Educación Médica y en específico en la Facultad de Ciencias Médicas de Artemisa.
Bibliographic Details
https://ojs.docentes20.com/index.php/revista-docentes20/article/view/301; http://dx.doi.org/10.37843/rted.v14i2.301; http://www.scielo.org.ve/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2665-02662022000500015&lng=en&tlng=en; http://www.scielo.org.ve/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S2665-02662022000500015&lng=en&tlng=en; http://www.scielo.org.ve/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2665-02662022000500015; http://www.scielo.org.ve/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S2665-02662022000500015; https://dx.doi.org/10.37843/rted.v14i2.301
Grupo Docentes 20 C.A.
Provide Feedback
Have ideas for a new metric? Would you like to see something else here?Let us know